Viisi vuotta aygoilua (13.12.2013)

No ei ihan vielä, mutta neljän maksuerän päästä. Laskimme aikoinaan kuukausierää sillä, että laitoimme korkeamman viimeisen erän. Kun niin sai tehdä. No, nyt se tilanne sitten käy päälle, kun pitäisi etsiä rahat loppuvelan maksuun. Korkeamman viimeisen erän idea piilee siinä, että autoa vaihdetaan uuteen laina-ajan päättyessä. Jep.

Jos haluaisi pitää kuukausierän kutakuinkin nykyisellään se tarkoittaisi ehken 12-15 tuhannen euron autoa. Jos taas etsitään autoa, joka on merkittävästi uudempi kuin 2008 vuosimalli, merkittävästi vähemmän ajettu, kuin 100 tkm ajettu Aygomme, ja jonka käyttökulut olisivat matalat eli CO2-päästöt siellä 100 gramman luokkaa, niin eipä niitä tarjokkaita paljon ole. Uuden Aygon mukana saisimme uudemmat renkaat, emmepä paljon muuta. Sillä eipä tuo kovin vanhentuneelta ja kuluneelta vaikuta. Itse automallihan ei ole uudistunut kuin hieman kosmeettisesti.

VW Up!, tai joku sen sisarmalli, olisi hieman uudempaa suunnittelua oleva kopio Aygosta. Näitä kattelin ja jos oikein ottaisi kaikilla herkuilla, niin miksipäs ei. Pitäisi vain käydä koeajolla, että onhan ne yhtä maukkaita ajettavia kuin tämä Aygo on ollut. Yaris taasen tuntuu niin paljon kallimmalta, että uudemman sellaisen laittaminen nostaisi kuukausieriä kohtuuttomasti.

Näyttäisikin siltä, että päädymme hakemaan rahoitusta loppuvelalle ja pidämme auton. Uusiin menee kyllä renkaat ja ehken takajouset, mutta muutenhan se on kuin uusi.



Mutta olisitteko hyvät saabisti-ystäväni uskoneet viisi vuotta sitten, että tulen pitämään pienestä japanilaisesta niin paljon, että vielä viiden vuoden jälkeenkin haluan pitää sen? Saabit kun ovat vaihtuneet minulla lähes sukkien tahdissa.


 

Uusimmat jutut


Jaa |